Menü
Bezár

Szezonkezdő edzőtábor

2010. április 10, 13:26
Jobb mint Gran Canaria, avagy edzőtábor Döbröntén kátéemül.

Idén Húsvétra jelöltük ki az edzőtábort. Jokó és PZoli szakértése után lett kitalálva a hely és az időpont. Így április elsején, ámde nem tréfaként érkeztünk a Bakony alján lévő zsákfalu turista szállójába, a Szarvasházba. Kicuccoláskor gyerekkorunk faros ikaruszos osztálykirándulásainak retro érzése lett úrrá rajtunk. Fehérre mázolt vaságy, linóleum padló, recsegő lépcső, közös fürdő, közös hűtő, közös étkező sörpaddal, kopottas, néhol foltos terítő, kiült kanapé. Igazi turista szálló Szarvaskő várának lábánál.

1 nap. Délben érkeztünk, Németh Tamás, Pálosi Zoli és Én. A helyiek közül Lóránd Imi tekert át üdvözlésként Ajkáról. Hamar menetkészek lettünk, majd mai etapként megcéloztuk a Somló hegyet. Jó tempó mellett érkeztünk a hegy lábához, ahol Imi taktikai defektje adott lehetőséget egy kis pihenésre. A hegy várakozáson felül meredek, a tetőn viszont gyönyörű a kilátás. Majd zúzás lefele. Tisztességből hazakísértük túravezetőnket, de a végén az Ajka-Döbrönte 30 km-es aszfalt már nem esett olyan jól. Mai táv 92km

2. nap. Mára erdős dózer utas tekerést terveztünk. Az éjszakai eső egy kicsit ugyan elbizonytalanított, de mai túravezetőnk, Don Zsolt (KeZsó) tapasztalata megnyugtatott, így Jokóval kiegészülve belevágtunk a Bakonyba. Egy rövid ámde annál kalandosabb tíz kilométeres erdei szakaszt már kicsivel több mint egy óra alatt meg is tettünk. Nem volt nagy sár, hanem nagyon nagy!!!! A következő egy órát azzal töltöttük, hogy a nemzeti benzinkutunk mosó szolgáltatását teszteljük. Most már kicsit átfagyva és lesavasodva indultunk neki Kabhegynek, aszfalton! Helyi Katival és Imrével kiegészülve megmásztuk a hegyet, majd hazakísértük az ajkaiakat és megint jöhetett a 30 km-es döbröntei aszfalt. Közben Roni és Gergő is megérkezett, de Ők nem tudták kivárni míg visszaérünk, így hát külön indultak felfedező útra. A szálláson „Pálosi” Vali jóvoltából piros tábori lábosban, jelentékeny mennyiségű friss krumplis tészta várt a megfáradtakra. Este képzavarral sörpadon boroztunk. Mai táv 88 km.

3. nap. A környék legmagasabb hegye a Köris hegy a cél. Hocsával kiegészülve a szállásról frissen és kipihenten vágtunk neki a távnak. Erről Tamás az egész éjszakán át tartó horkolás koncertjével gondoskodott. Nem mertünk erdőben menni így aszfalton melegítve Farkasgyepűn találkoztunk a KTM Profession Ajka Team tagjaival. Kenyeres Zsolt vezérletével 14 bringás tekert át Bakonybélbe, majd egy része fel a hegyre. Visszafele pit stop Vali édesanyjánál, majd szétszórtan, több csoportban vissza a szállásra. Gergő már a visszainduláskor kevesellte a mai távot, így rutinosan el is tévedt. Majd megkerült! Roni aggódása biztos sokat segített, mert vidám volt és cseppet sem eléhezett! Mindenki nagyon erős volt. Még az a vírus is ami Pálosi Zolit döntötte le a lábáról. Neki itt ért véget a tábor. Mai táv 83 km.

4. nap. Házibácsitól kapott térkép alapján felfedező kalandtúrára indultunk. Bemelegítésként lépcsőztünk és vároldalt másztunk párszor, majd be az erdőbe. Mivel Imre kiválóan tájékozódik az erdőben, meg hát ő helyben lakik, részben rá hagyatkozva a vinyei verseny távjának egy részét szerettük volna bejárni. Azt nem tudjuk, hogy sikerült-e a pályát megtalálni, viszont a környék legjárhatatlanabb útjait igen. Jót edzettünk kerékpárt háton cipelésre, patak átkelésre. Ma csak 52 km volt. Ez mindenkinek elég volt, kivétel a szenzációs párosnak. Roni és Gergő még lenyomott egy pár tízest. Este Lóránd Imiék vendégszeretetét élveztük, körömrágós forma 1-el és életszerű gyerek zsivajjal.

5. nap. Eső. Pápa, welness. Kísért a retro. A hely egyszerű a fürdőzők viszont sokan vannak. Ez is a locsolkodás egyik fajtája. Majd haza. Pici fáradtság, összesen majd 300km és igazi KTM csapat érzés. Ezt adta a mi kis Gran Canariánk azaz a Döbröntei edzőtábor. Köszönjük az Ajkaiaknak a túravezetéseket. Találkozunk Szlovákgyarmaton.

Böhm Lajos Ui: reszkessen minden 9-kor fekvős karbongélmayer, mert jön Jokó a csapat bölcse a váltózúzó egyszeregy masterrakéta!