• aug : 30 : 2016 - V. MTB verseny
  • júl : 16 : 2016 - XCO Magyar Bajnokság – Csömör
  • júl : 3 : 2016 - Duna maraton
  • jún : 11 : 2016 - Crosskovácsi maraton

Kicsit furcsa a cím, de úgy gondolom, ha valaki egy kicsit elmerül az eredménylistán, rögtön kiderül számára is, amit Kis Józsi is említett a rajtnál, hogy a hosszú Master 1-es mezőnyben többen vagyunk, mint az Elit és M2 együttvéve! Pár év múlva ugyanez lesz, ha beleöregszünk az M2-be, akkor is ez a banda kergeti egymást, csak kicsit idősebben…
Hasonló a helyzet közép- és rövidtávon is. Most látszik igazán, hogy egyszerűen hiányzik az utánpótlás. Az meg külön érdekesség volt a rajtnál, hogy Blazsó Marcit, Szilárdot és Buzsót is M1-ként szólították be (koruk alapján ez rendben is lenne), de aztán kiderült, hogy valójában elitben indultak. Még jó, mert kb velük meg is lett volna a dobogó és mint kiderült, a végén nem is tévedtünk volna nagyot.

Fentiek után térjünk rá a versenyre. A nagy szervezés végén úgy alakult, hogy Boros Andrással mentünk le együtt reggel, egy korai keléssel. Szépen le is értünk és András határozottságának köszönhetően a csapatsátor mellé parkolhattunk pár méterre a gigantikus gulyáskondértól :) .
Szokásos rutin némi csapatfotózással egybekötve a szponzori Digital Jet molinó előtt. Miki elhozta az egyedi grafikát kivágva a bringámra, így már a kis „Tarajos” is teljesen egyedi lett, mondtam is Mikinek, ez legalább öt helyezés, köszönöm szépen! Némi olajozás András gépén is, aztán irány a beszólítás. Ádám most nem volt, de FIRE! igen. Persze megint egyszerre rajtoltatták az 1300 embert, továbbra sem értem miért nem lehet legalább 5 percet betenni a kategóriák közé. Már az első kis híd előtt az aszfaltoson ment a tülekedés, nyomultak a rövid és középtávosok…

Most sikerült alacsonyabb fordulaton kezdeni, figyeltem a pulzust, de igazából most nem is ment annyira, sőt, kifejezetten nehezen indult az eleje, mire elértem az „üzemi hőfokot”. Kellett az első lejtő, mire a kedvem is megjött. Egészen Dénesékig hátra maradtam, majd velük próbáltam menni egy darabig. Néha Gászner Robi is előkerült, na mi lesz? Itt a 8 órás élmezőny? Robi úgy ment lefelé a 29-essel, hogy el sem hittem. Dénes és Sass Józsi ilyenkor lemaradt, de az emelkedőn felértek, aztán elmentek. Robit később láttam újra, defekt…aztán Vas Petit is…hűha, ez már tényleg komoly. Hullanak rendesen az elejéről…
A két kulacsnak hála egy kiállással elintéztem a frissítést, meg néha pár pohár víz elvétellel. Ezzel sokat nyertem. B.Bálint sporttársat is így hagytam ott az egyik frissítőnél.

Aztán kicsit később megijedtem, mikor egy fekete mezes beelőzött, de ne ő volt, úgy tűnik csapatot váltott, mert Meditech színekben tekert… BuZsót is itt láttam utoljára, kérdeztem is mi történt, elesett…na ezért nem ő lett a dobogós az elitben. Innen aztán folyamatos magány, max néha 1-2 középtávos, míg szét nem vált a táv. 88-nál Lajost hátba csaptam, épp akkor ment el Egei is mellette, gondoltam legalább én küzdök a csapatért…
92-es frissítőnél Egei begörcsölt, két pohár vizet ittam, Lajost látom szemből jönni, aztán irány a patakátkelés. Illetve csak tekerés, mert víz az nem volt most. Pár éve itt egy kisebb folyó hömpölygött. Hihetetlen, de a Szalajka vízesés is kiszáradt!
Szépen tempózok fölfelé, egyszer megérkezik Egei Tamás ismét, mondtam is neki, nagyon kemény. A tónál újra kihagyom a frissítőt, de aztán újra utolér, a Katonasíroknál meg végképp elmegy. Robikát itt értem utol, a végére elkészült a gyomra…megint…

Hátranézek, Vas Peti! Na szuper, mondtam is neki, hogy ott van Egei, de aztán már nem sikerült beérnie, épp egy percet kapott tőle, én meg Peti után érkeztem egy perccel. Kerestem Pistát, hogy hol van, azt hittem előttem érkezett, de úgy tűnik, a rajt utáni kavarodásban elé kerültem. Végül harmadikként zártam a hosszút a csapatból.
Jobb időt mentem, mint tavaly, akkor 6. lettem, de most ez csak a 12. helyre volt elég köszönhetően a beszámoló elején lévő M1 kategória népesedésének. Most ez a legkeményebb korcsoport a hosszú távon.
A pálya nagyon gyors volt, talán túlságosan is. Sokan besokalltak a kanyarokban, és murva nem kegyelmezett, vitte a külső „borítást” a pilótákról rendesen. Nekem is volt pár necces helyzet, szinte egyesével éreztem a gumi alatt gördülő kavicsokat, de mindig sikerült korrigálni és a szokásos Katonasírok emelkedőn kívül nem kellett máshol tolni, vagy szerelni a cuccot. A „Tarajos” jól ment, bár néha a pedál kicsit hangos volt, zsírozni kell, de egyébként semmi probléma.

A Bükk most egy kifejezetten bájos arcát mutatta, aki azt hiszi, hogy ez a normális errefelé, az téved. Őszintén szólva, az esőt én hiányoltam, attól mindig érdekesebb a verseny, viszont így nem kell újraépíteni az egész bringát a sár amortizáció miatt, ami azért most nem esne jól…
Most jön pár XCO verseny, ezeket meghagyom a „villámlábúaknak”, aztán jönnek újra a hosszú maratonok, illetve a felkészülés a 24H-ra!
Addig is mindenkinek jó tekerést, Hajrá!
További képek a galériában.
KakLac

Posted on aug - 30 - 2016

Bükk maraton

Posted on aug - 7 - 2016

XCO Magyar Bajnokság –...

Posted on júl - 16 - 2016

Duna maraton

Posted on júl - 3 - 2016

Crosskovácsi maraton

Posted on jún - 11 - 2016

XCO OB – videós...

Posted on júl - 11 - 2013

Ring24, amikor egy mountainbiker...

Posted on júl - 13 - 2015

Hozzászólások kikapcsolva

Olimpiai Cross Országos Bajnokság...