Menü
Bezár

Duna maraton

2016. július 3, 20:45

A szombatról vasárnapra virradó éjszaka időjárása kellemes, 20 fok körülire vitte le a hőmérsékletet illetve a pályának is jót tett egy kis csapadék. A versenyre szuperpihenten érkeztem, a szombati napot pihenéssel egybekötött wellnessel töltöttem, kivétel amikor átmozgató jelleggel feltekertem a Vaskapuhoz lecsekkolni a pálya arra futó részeit meg persze a bicajt is finomhangolni. Ez olyan jól sikerült, hogy a Fox villát sikerült maximum csillapításra állítani, amit onnantól kezdve nem sikerült visszaállítani, de így legalább rájöttem, hogy nem is olyan rossz túlcsillapított villával lejtőzni. Na szóval a verseny. Master1-ben negyedikként szólítottak be, így ott voltam az elején a rajtnál, nem kellett ezen sem stresszelni. Pontban 10-kor elrajtoltunk, az aszfaltos mászáson végig egyben volt a középtáv és a hosszútáv eleje, majd terepre érve fokozatosan szakadozott szét a társaság. Az elejéről leszakadva Zsivity Zoránnal haladtunk, majd felzárkózott hozzánk Zóka-Ujhelyi Zoli, Naszódi Zsolti, a középtávos Gérnyi Balázs és Földi Bence. Balázs az agyik lefelén, menet közben, pont előttem kezdte el levenni a pulzusmérő övét, aminek éreztem, hogy nem lesz jó vége. Kezdtem volna lemaradni, amikor egy jó nagyot zakózott, én meg egszerűen átrongyoltam a bicaján / első kerekén, de megúsztam esés nélkül. Hamar összeszedte magát és visszaért ránk, elnézést kért amiért előttem firkázott, de légszomja volt az övtől. A lényeg, hogy mindketten megúsztuk különösebb probléma nélkül, ő egy nyolcassal lett gazdagabb. A lejtőt követő síkabb részen beértük az elejéről leszakadó Bogár Gabit, így vele kiegészülve álltunk neki a következő hosszabb mászásnak. Az azt követő lejtőnek, aminek az aljában Zorán ledefektelt. Innentől már csak a Dobogókőre vezető sípályás mászás járt a fejemben, éreztem, hogy ott jót tudok menni. Egyszerűen vágytam arra az emelkedőre, szeretem a brutális, minél meredekebb, szinte kitekerhetetlen mászásokat. Sikerült is eltávolodnom az időközben Zóka-Ujhelyi Zolira és Bogár Gabira fogyatkozó triónktól, majd az mászás elején az időközben meglépő középtávos Földi Bencét is elkerültem. Így Dobogókőre egész jó kis előnnyel értem fel, ahol fergeteges szurkolás közepette megtöltettem a kulacsomat és nekivágtam a pálya egyik legtechnikásabb lefeléjének, ami szintén kedvemre való volt. Az aszfaltra kiérve nem akartam meglépni Zolitól és Gabitól, lévén hogy még csak a táv ~1/3-át tudhattam magam mögött, így legalább tudtam egy keveset pihenni, amíg felértek rám. Hármasban haladtunk egészen a Pilisszentkeresztre vezető sziklás-köves-faágas-saras-meredek lefeléig, ahol Zoli leszakadt rólunk. A lejtőzést követően elkezdtük a második Dobogókő elfogyasztást ebéd gyanánt, ami egy nagyon köves, nagyon meredek emelkedővel indít, ami már mondanom sem kell, hogy igencsak fogamra való. Sikerült is Gabitól eltávolodnom, de a defektből felérő Szalay Peti felhúzta rám, így Dobogókőre már szinte együtt értünk. Innen Peti vezetett, elég komoly tempóban, mi meg szépen beálltunk mögé. Együtt kezdtük meg terepen az ereszkedést, ahol az időközben beért középtávosok nem könnyítették meg a dolgunkat. Az ezt követő hosszabb-rövidebb emelkedőket Peti elég keményen megrakta, egy darabig tartottam vele, aztán leakadtam, Gabi meg rólam. Kiértem a szántóföld melletti részekre, ahol Gabi ismételten felért rám. Innentől tulajdonképpen együtt haladtunk, már nem akartam akciózni, Vaskapu frissítőponthoz vezető emelkedőn csak minimális ritmusváltásokat eszközöltem, amiből láttam, hogy fogytán az ereje. Ezután még egy támadással bepróbálkoztam, eredménytelenül. Ezen a ponton körvonalazódott, hogy ez sprintben fog eldölni, de nem bántam, mert pont megjött a kedvem egy jó kis sprinthez, meg erőt is éreztem magamban hozzá. Szóval az Esztergomba tartó lefelén már nem igyekeztem. Egyrészt nem akartam kockáztatni a sodrós dózerutakon, illetve itt már szép számban kerülgetni kellett a középtávos indulókat. Esztergomba beérve alapvetően nyugis, "városnézős" tempóban hala haladtunk, ahol egyszercsak Gabi támadott, amit könnyen lereagáltam. Innentől egy kisebb emelkedő a bazilika alatt, egy lépcsősor, majd a Dunapartról be a célterületre, ahol már csak a megfelelő íveket kellett használnom, illetve a vége előtt ~30-40 méterrel nyomni egy kövér sprintet. Bejött Összességében nagyon jó kis verseny volt, remek pálya, kellemes időjárás, és nem utolsó sorban kiváló ellenfelek. Túlzás nélkül állítom, hogy minden méterét élveztem (najó, a szántóföld melletti részek a vége felé nem a kedvenceim), és végre tényleg nem jött közbe semmi, kibicajozhattam magam! Hattyár Dániel