Menü
Bezár

II. Irottkő Hillclimb

2013. április 22, 22:16

Április 21-én a Kőszegi-hegység meghódítása várt ránk!

Legalábbis kettőnkre a csapatból (Csabi és én), plusz Tamás a futók között indult. [singlepic id=307 w=132 h=200 float=right] A csapat egy másik része a 8 órásra ment és nyert (KakLac), a kicsik pedig Nagykovácsiban versenyeztek sikeresen. Különösen vártam már ezt a versenyt, ugyanis nagyon szeretek Kőszegen versenyezni, igazán felemelő érzés megmászni az Irottkőt. Szombaton meg is néztem a pályát, mert az osztrák részt nem ismertem, illetve a terepviszonyokat is felmértem, pár napja ugyanis még hó borította az utolsó szakaszt. A pálya szinte teljesen száraznak bizonyult, végén volt pár hófolt, de tekerhető volt végig. Este hét órára értem fel, majd indultam is le egyből, csakhogy sikerült elég hamar felütnöm az első gumimat… Belső nem volt nálam, csak folt, az meg persze nem fogta meg, így maradt a tolás Velemig, ahova kijött Fanni. Így a bringamosás a verseny reggelére maradt. [singlepic id=308 w=132 h=200 float=left] Vasárnap Fanni elkísért a rajtig, gyors neveztem és kis csúszással el is rajtoltunk. Michi is indult a versenyen, így én, Csabi és ő jól össze tudtunk dolgozni. Taktika szerint megyünk egy normál tempót a verseny első feléig, megnézni ki mennyire bírja, majd utána eldöntjük a további helyezéseket. Nagyjából be is jött a terv, az elején 6-7-en mehettünk együtt, majd szép lassan szakadoztak le az emberek. Csak egy ember tudott velünk jönni, de ő nagyon. Merev villás, acél vázas bringával szépen tekert felfelé, néha kicsit már rosszul is esett J. Egy meredek szakasz előtt előre jöttem, mert nem akartam, hogy valaki megálljon előttem. Így kis előnyre tehettem szert, de nem mentem tovább, nagyon sok volt még innen hátra. Így négyen haladtunk jó tempóban, majd jött egy kis lejtős rész, ahol a merev villával az emberünk szépen leszakadt. [singlepic id=309 w=132 h=200 float=right]Nekem sikerült egy faágat bekapni a hátsó kerékbe, megálltam, gyors kivettem és mehettem is tovább. A patakátkelésnél utol is értem Csabiékat. Innen egy kevés aszfalt jött, majd egy combos mászás Hörmann-forrásig. Itt kicsit már meg is úsztam, nem bírták a lábaim. Folyamatosan figyeltem hátra, hogy jön-e valaki, nem engedhettem ki, próbáltam tartani a távolságot Csabiékhoz képest. Végén a köves emelkedő már nem esett olyan jól, a célba kb. 45 másodperc hátránnyal érkeztem, Csabi nyert, mögötte 2 másodpercre jött Michi. A Focus ma jól vizsgázott, kezdem megszokni az új bringát. Remélem a hétvégi zalaegerszegi XCO-ra még tudok kicsit fejlődni, főleg technikailag van lemaradásom. Találkozzunk ott, most is - mint mindig - remek pályán versenyezhetünk!