Menü

Ischgl Ironbike - Ausztria

2011. augusztus 13, 18:57
IRONBIKE 2011-08-06

... nem értettem miért hívják "iron"... bike-nak. 700 km sajnos az út Ischgl-be. Szerda este érkeztünk a családdal a kis Tiroli faluba (egész nap esett az eső sajna). A csodálatos kis település csak felvonó állomásokból, hotelekből és sportüzletekből áll. Három táv volt: 30 km 760m szint, 50 km 2060m szint és 80 km 3800m szint. Csabival beszélve arra jutottunk, hogy elég lesz nekem a középtáv.

A középtáv úgy nézett ki hogy Ischgl-ből (1280m) elindul a verseny Galtür falu hegyeire (1980m) majd vissza Ischgl-be (ez volt a rövidtáv), majd innen fel a hegyre, 2800m-re a Svájci határhoz, innen szétvált a közép és hosszú táv. A közép visszajött a rajthoz, a hosszú átment a hegy túloldalára Svájcba majd újra visszamásztak és már csak le kellett gurulniuk a célba.

Csütörtökön végre kisütött a nap, úgy döntöttem, míg a családom felmegy felvonóval a hegyre én feltekerek (ez a középtáv második része) 1 óra 15 percet tekertem mire feljutottam a csúcsra (csodálatos kilátással az összes hegyre) csak emelkedő de szó szerint (elől kistányér hátul a legfelső), a lefelé rettenetesen köves és meredek tele technikával.

Péntek reggel szintén esik az eső, a pálya második felét már bejártam de ezzel ellentétben a helyiekkel beszélve ajánlott végigmenni az első etapon is a technika miatt. Ebéd után ahogy az idő engedte el is mentem bejárni a pálya ezen szakaszát. - so so, kemény ez is!

Szombat - 7.45 beálltam az első 300 ember után a rajthoz (UCI versenyzők, tavalyi helyezettek mind-mind előttem ...) és még legalább 1000 ember mögöttem. Hú... mondom ez kemény lesz. 8:30 rajt, 2 perc az indulástól mire átértem a rajt-cél állvány alatt...(annyian voltak) . Kezdődött a rövidtáv köre fel a hegyre majd vissza a rajthoz, tekertem, mint a "güzü" ami kifért a csövön, hogy behozzam a rajtnál összeszedett hátrányomat. Jól ment a bringa az emelkedőn is folyamatosan fogtam be az embereket. A rövidtáv végén, 30km után, mikor visszaértünk Ischgl-be (1280m) 10. helyen álltam a kategóriámban, de jött az a hihetetlen emelkedő, amitől féltem. Ismét találkoztam a családommal és ők megint megelőztek a hegyre való mászást illetően (felvonóztak). Hihetetlen szenvedéssel felértem a felvonó végállomásáig, sajnos páran megelőztek. Még 380m szint volt a csúcsig a felvonó végállomásától. Elfogytam, csak ennyit tudtam mondani a szurkoló családomnak 2500m-en. Felértem nagy nehezen a hegy gerincére "nagyon durva volt" 60cm széles kőves, sziklás havas gyalogösvény, ja meg "Te magad" a bicikliddel. Aztán jött a lefelé: durva, sziklás, patakokon átvezető, növényzetmentes terepen, - a "gleccservölgy" -ez a legjobb szó erre a pályára. Végül egy alagúton át a városba érve megkönnyebbülve 17. helyen célba értem.

Most már éreztem és megértettem az "iron" szó jelentését. https://youtu.be/DacRizLkYZg Grassnitz - Obersteirercup 2011-07-20.

Egy kis falu Mariazel közelében. Ennek a kupasorozatnak most már másodszor voltunk részesei, erős verseny, kategóriánként az első 10-15 versenyző "vérbeli profi". Kiértünk a helyszínre, egy kör 7,8 km volt, ami egyszerűen egy technikás lefelét, majd egy erős felfelét tartalmazott. Kisfiam ebéd magasságában már legalább 10 alkalommal elmondta, hogy szeretne indulni a gyerek mezőnyben... (nagyon erősnek és hosszúnak gondoltam neki a pályát hogy elinduljon) feleségem ösztönzésére újból megpróbáltam benevezni , örömmel vették, hogy kisfiam Ádám megbírkózik a távval (csak szülői kísérettel engedték a fiatalabb korú résztvevőket). Elindult a verseny, Ádám persze utolsóként kanyarodott ki a rajtból, de a lejtmenet kedvezett nekünk szép lassan technikásan előzni kezdtünk 1-2-3 hellyel kerültünk előrébb... jött lassan az emelkedő Ádám erőnlétét -mint a profik- szőlőcukorral és Isostarral növelte és némi külső segítséggel (szurkolói lökések) az előkelő 5. helyen zárta a versenyt. (sajnos a negyedik helyről való lecsúszást a verseny közben a cél előtt történő pisilés okozta). A díjazáson egy adag Haribo szortiment volt a nyereménye, melyet hazafelé testvérével el is fogyasztottak.

7,8 km 1 kör Motován Ádám - KTM Erste Leasing (a 7-9 évesek között 5 évesen-mint legfiatalabb versenyző) - 5. hely