Menü
Bezár

Szilvásvárad Maraton

2010. június 1, 15:36

5 érem a maraton nyitányon!

Május 31-én, 1371 indulóval, kilencedik alkalommal került megrendezésre a Caprine Maraton Szilvásváradon. A T-Mobile Top Maraton sorozat 2010-es első állomását egyben a Magyar Kupasorozat naptára is jegyzi. A versenyt megelőző kiadós esőzések nem használtak a pálya állapotának, a Szalajka-völgyből induló mezőny 39-, 70 és 117 km-es pályák között választhatott. Az extrém távon Böhm Lajos, középtávon Cseh Veronika, 39 km-en pedig Démi József iskolázta kategória társait, de Skerletz Imola és Lakatos Péter is gyűjtöttek egy-egy bronzot.

Elit Felnőtt (117 km) Elit Master1 (117 km)
7. Vámosi Gergő 6 óra 18p 47mp 10. Horváth Csaba 6 óra 33p 09mp
Elit Master2 (117 km) 18. Lóránd Imre 6 óra 59p 38mp
1. Böhm Lajos 6 óra 20p 39mp 20. Kakas László 7 óra 23p 52mp
9. Vereby István 7 óra 33p 07mp 35. Pálosi Zoltán 8 óra 40p 05mp
Középtáv M1 (70 km) Középtáv M2 (70 km)
5. Fehér Csaba 3 óra 49p 22mp 3. Lakatos Péter 4 óra 14p 46mp
84. Németh Tamás 5 óra 33p 54mp 19. Mesics Péter 4 óra 54p 45mp
Középtávtáv M2 női (70 km) 22. Horváth Pál 4 óra 59p 09mp
1. Cseh Veronika 4 óra 22p 41mp Rövidtáv M2 (39 km)
3. Skerletz Imola 5 óra 55p 46mp 40. Vikker László 2 óra 41p 06mp
Rövidtáv M3 (39 km)
1. Démi József 2 óra 02p 19mp
Szilvás…”a mumus” verseny…

Legalábbis nálam, és ez most sem volt másképp. Előző este már szinte mindenki megérkezett Szilvásváradra, én egy kicsit később, így kimaradtam a csapatos pisztrángevésből, de nem volt baj, mert épp egy szülinapi eszem-iszomról jöttem.

A légiósok most egy másik szálláson voltak (köztük én is), de Gergő már visszajáró vendégnek számított itt. Lefekvés előtt még elrendeztük a gépeket, cuccot, aztán alvás. Másnap reggel a szokásos rutin. Épp matattam a kocsiban, amikor sikerült bezárnom a kulcsot. Rendszeres olvasóim már tudják, hogy ez egyszer már megtörtént ugyanígy, de nem estem pánikba. A lényeg már kinn volt, így nem hiányzott semmi a versenyzéshez. Próbáltam kinyitni az ajtót egy dróttal, de a központi zár nem engedett, ezért a maraton utánra hagytam a másik ötletet, mivel közeledett a rajt. A csapatsátornál már ott voltak a többiek. A „karámozás” után jött a beszólítás, ahol gyorsan megállapítottuk, hogy családias lesz a hosszútáv, sokan átneveztek, vagy nem is jöttek. FIRE! Első kanyarban máris jött a sár, de ez már nem újdonság a Szilváson. Az élmezőnnyel elmentek Csabáék, hogy legyen megint pár jó fotó a szponzoroknak, itt még mindenki viszonylag felismerhető volt, később már nem annyira…

Az első hosszú aszfalton még Imi, én és Pista együtt tempóztunk, de aztán szétszakadtunk. Nagy átütő erőt nem éreztem, de gondoltam majd megjön a harci kedv! Kb. 20 km-nél sikerült egy aszfaltos lefelé után, hirtelen jobbra-földútra felkanyarodásnál becsőröznöm egy patakátkelést. Kis perec, bringa jobbra dőlt. Kárfelmérés. Első kerék még épp elforgott a villában, személyi sérülés nem történt, csak kézzel letámasztottam. Később sikerült beváltani hátul a küllők közé, tehát a hátsó váltót is megnyomtam, rövid szerelés, aztán mentem tovább, közben Pista felért. Bánkúton kicsit még centíroztam, de sokkal jobb nem lett. A lefelében azért küldtem rendesen, utolértem Pistát, aztán már nem is találkoztunk. A hosszútávos elágazástól sokat mentem egyedül, néha már-már untam magam, mert a nehéz sáros terep miatt nagyon lassan fogytak a kilométerek. Volt sok kiállás, törött váltó, defekt. A 92-es fordítónál a raftingos zúgóvá duzzadt patakátkelés jólesett, megint láttam a cipőm színét, és kicsit tisztult a technika is. Innen még kb. 6 embert előztem meg, ezért volt némi sikerélmény, de összességében nem vagyok maradéktalanul elégedett az időmmel. A szinte végig tekerhető pályán többet mentem, mint tavaly a hidegben és esőben. Az odavert kerék miatt kb 10-15 percet ”bent hagytam a pályán”, de lehetett volna jobb is. A csapat a nehéz körülmények ellenére jól zárt, különösen a csajok, akik dupláztak a dobogón! Gratula mindenkinek, aki teljesítette a távot, ez a pálya mindig tartogat meglepetéseket mindenkinek, de nekem különösképpen!

KakLac

Ui: a kocsi végül kinyílt, köszönhetően a belülről nyitható csomagtartónak J!

https://www.youtube.com/watch?v=cEneGWlg_P4