• júl : 12 : 2018 - A Focus Bikes – Limit Change Point Mountainbike XCO Országos Bajnokság
  • aug : 7 : 2016 - Bükk maraton
  • júl : 16 : 2016 - XCO Magyar Bajnokság – Csömör
  • júl : 3 : 2016 - Duna maraton
  • jún : 11 : 2016 - Crosskovácsi maraton

A jubileumi 24 órás mountain bike Európa kupát az este kezdődő, éjszakába nyúló esőnek köszönhetően hajnali ötkor leállították a szervezők, így a szombaton délben rajtoló, tízedik alkalommal kiírt viadalon a 17 órás állásnak megfelelően hirdettek vasárnap délelőtt eredményt. A KTM Erste Leasing csapatából Kakas László egyéniben indult a viadalon, beszámolóját lentebb könnyezhetitek meg:

A sár újraértelmezése és az „elnökúr külön gépe”

Kicsit abszurd a cím, mint amilyen ez a verseny is. De mit lehet tenni? Az idő olyan, amilyen, az MTB meg nem szobabicikli, hanem terepkerékpározás szabadban, erdőben, fák között, ahol sár is van…
Pénteken délután kimentem pályát járni. Végigsétáltam, mondtam is Setinek, hogy jó lesz, csak ne essen. Érdekes volt látni az épülő fahidat a betonteknő felett, belegondoltam, hányan esnek majd le róla sáros gumikon megcsúszva, de végül kivették ezt a részt, és több mást is, így a hosszabbnak ígérkező pálya sokkal rövidebb lett, talán 4km, vagy még annyi sem.
Péntek este már esett, egészen szombat délelőttig. Hát nem volt nagy kedvem a 24 órás szíváshoz, de gondoltam, bármi lehet még, talán kisüt a nap :-) ?! És igen! Tesóval kicuccoltunk a szokásos helyünkre, majd előkerült a FLYING ROOSTERS zászló, amit most láttam először! Bátyó úgy gondolta adjunk a külsőre is, de meg kell hagyni a belsőm is kivirult picit. Kedvem támadt bringázni egy keveset…

Szépen felálltunk a rajthoz, Ádám nyomott egy FIRE-t (már nagyon hiányzott!!!) és kezdetét vette a sár -mint fogalommá vált matéria- alapos tanulmányozása egy gumiteszttel egybekötve. Első kör, szokásos tolás a tömeg miatt, de most még lassabb volt. Második és harmadik még mindig tolós az emelkedőn, de már javult a helyzet, Rocket Ron gumi marad. Körről körre javult a pálya, néha már elértem a „lefelén” a 30km/h-t, mekkora öröm! Nagytányérra egyszer sem váltottam fel, single speedesek előnyben…viszont a lockout távirányítót folyamatosan nyomkodtam az „elnökúr külön gépén”, ugyanis megkaptam Laci SCORE 2.0-ját erre a versenyre! Hálásan köszönöm, még ha nem is tudtam minden előnyét kiélvezni, lehetőségeit kihasználni. A végén már sajnáltam is az új cuccot, és inkább átváltottam a régi sajátomra. Már nekem fájt, amit a technika kapott!
Délután ötkor 4-5. hely körül álltam, szépen egyenletesen nyomtam, körön belül voltunk öten, köztük Dénes, VPeti, BBálint, mind rutinos pilóták. Na, gondoltam helyben is volnánk, tempó OK, mehetünk tovább. Sötétedéskor cseperegni kezdett, jött a csúszkálás, kiszóltam bátyónak, hogy ragassza le a Speckó cipőmet, mert cserélek a stopli miatt, másik bicóra pedig mehet a Nobby Nic, mert már csúszkálok.

Csere után mentem talán két kört, ez a gumi is beállt, de közben megint kiszóltam, hogy a Score-ra tegye fel a ZETOR (Black Shark Mud 2.1) gumikat, mert ez is kevés. Közben ő persze folyamatosan sorban is állt a mosóban, hogy a beragadt bringákat letakarítsa, nyakig sáros volt már ő is. Ezek a köridők már 30 percesek voltak, az elején még 17-es is volt! Mindezt kevesebb, mint 4km-en! NOORMÁLIS??!!

Este tízkor, amikor már a zetoros cucc is beállt, hívtam Gergőt, hogy mi a legvékonyabb sárgumi, ami van neki otthon, mert kellene. Ugyanaz, mint nekem, csak 1,5-ösben. Király, hozzad, mondtam, addig még gyötörtem a másikat, meg leálltam egy órára, mert értelmetlen volt kint lenni, leszakadt az ég. A többi szólós is leállt, így konstans volt az eredmény, továbbra is 5. voltam, de már körhátrányban, mert Dénes az ment, mint egy terminátor!
Közben megjött Gergő is vendégségből, sárgumit szerelni, éjszaka, nekem. Köszi még egyszer. Hozta a híreket, hogy állnak Petiék is.

Szerelés után mentem pár kört, talán 2-3-t, ezek is félórásak voltak, és ez a gumi is beállt. Na ez már tényleg komoly! A sárgumi jó volt, csak a fordulatszám volt kevés, ami ugyebár egy szólósnál tizenpár óra után nem igazán van már meg, így szerencsétlenek nem tudtak öntisztulni, megint leálltam. Mondtam tesónak, hogy ez már az értelmetlen kategória…ő persze nyomta belém a ne add fel sugarakat, de nem használt. Nem voltam fáradt, de egyszerűen nem akartam kimenni gyurmázni a tíz centi mély ragadós matériába. Bebújtam a jól befűtött sátorba és aludtam megint egy órát. 4 után kikecmeregtem, felöltöztem, próbáltam a már órák óta gyötrő émelygést elfelejteni. Kaja, pia nem igazán ment már le, csak öblögettem. 5 előtt nem sokkal mondták, hogy várhatóan felfüggesztik a versenyt ötkor, de aki még kint van, annak érvényes a köre. Na, bátyónak sem kellett több, kizavart a pályára, mint Massát a Ferrari még egy „gyors körre” a Q3-ban :-) . Az első öt szólós rögtön kiment, ekkor találkoztam VPetivel először a pályán!

Mivel a sátrunk a célvonal előtt volt, így tulajdonképpen még két érvényes kört abszolváltam, ami így az 5. hely stabilizálására volt elég. 9-et kaptam Dénestől, aki nyert, és kettőt VPetitől, aki 4. lett. BBálint nagyot ment, feljött másodiknak. Utánam kettővel jött a hatodik. Összesen ez 39 kört jelentett nekem, ami kb 150 km. Vicces mennyiség, ha csak a számot hallja az ember, de az, hogy az utolsó köröm 35 perces volt, és az erdőből kijövet toltam, mert megint beállt a sártól az 1,5 gumi, az kb elmond vmit a pálya állapotáról. Konkrétan egy bottal a kezemben tekertem, és folyamatosan hántoltam a sárszalonnákat a kerekekről.
Volt egy srác, akinek úgy nézett ki a hátsó kereke a célban, mint egy telikerék. Agyig megtelt sárral, ilyet még soha nem láttam! Lehetett szerintem vagy 70 kiló az a bringa, illetve sár egy kis bringával, mert ugyebár a sáros bringa nem ezt jelenti mostantól az én fogalomtáramban.
Kb. ennyi, amit sikerült kihoznom ebből a versenyből, már ha annak lehet ezt nevezni. Jól mutatja, milyen volt ez az év, talán ha két száraz versenyem volt, sokat mondok…
8-kor jött a döntés, hogy vége, nincs tovább. Az 5 órai eredmény számít. Harang bejelentését hangos tapsviharral üdvözölték az egybegyűltek, akik már szinte teljesen összepakoltak addigra. Mindenki érezte, hogy nem lesz itt már folytatás. Mi is így tettünk, próbáltuk a sárból kiásni a cuccokat…
Lepacsiztam még Dénessel és Bálinttal, kemények voltak! Majd a következő jobban sikerül. Addig is irány Porec a csapattal, ahol remélem csak a fotonokat fogom gyűjteni a 30 fokban, és vizet csak a tengerben látok :-) !!!

Ui:
-aki mostantól azt mondja egy Szilvásra, hogy sáros volt, azt kiröhögöm…
-ha tele van a hátsó sor, meg a váltó sárral, inkább állj meg takarítani, mert különben letörik (mennyi ilyet láttam…)
-létezik 1,5-nél vékonyabb sárgumi MTB-re? Küldjetek egy szettet…
-ha az első mondatot egy fiú mondja, vegyen példát a 24H versenyen tekerő lányokról, na azok előtt aztán tényleg le a kalappal!!!
-megszámoltátok hányszor írtam le a „sár” szót? :-)

KakLac

Categories: Verseny

Comments are closed.

Video

A Focus Bikes –...

Posted on júl - 12 - 2018

Hozzászólások kikapcsolva

V. MTB verseny

Posted on aug - 30 - 2016

Hozzászólások kikapcsolva

Bükk maraton

Posted on aug - 7 - 2016

Hozzászólások kikapcsolva

XCO Magyar Bajnokság –...

Posted on júl - 16 - 2016

Hozzászólások kikapcsolva

Duna maraton

Posted on júl - 3 - 2016

Hozzászólások kikapcsolva

Crosskovácsi 2012 – Az...

Posted on jún - 16 - 2012

Hozzászólások kikapcsolva

Városi száguldozás Veszprémben…

Posted on szept - 18 - 2011

0 Comment

Nagykovácsi, ahol a víz...

Posted on jún - 10 - 2008

Hozzászólások kikapcsolva

2010 első MTB versenye

Posted on jan - 7 - 2010

Hozzászólások kikapcsolva

Bajnoki cím Four Crossban!

Posted on máj - 12 - 2010

Hozzászólások kikapcsolva

TÁMOGATÓINK