Menü
Bezár

V. City Cross Kőszeg

2013. szeptember 24, 10:30

65 versenyző pattant nyeregbe szeptember 22-én, hogy egy jót tekerjenek Kőszeg csodálatos belvárosában. A pálya már a hét közepétől készült, komoly akadályok állták utunkat a versenyen. Furcsa módon egész évben nem motivált egy verseny sem annyira mint ez. Részben hazai pálya nekem, ezért nagyon szerettem volna jól menni. Ennek fényében nem rendeltem el teljesen a pihenőt, próbáltam edzeni, legtöbbször már sötétben fejeztem be az adagot. Személy szerint nagyon szeretek lámpával edzeni, persze csak megfelelő felszereléssel és kihalt utakon. Egyik nap külön készültem a lépcsőkre is, nem egyszerű gyorsan abszolválni ezeket a részeket. Szombaton Sopronba is leugrottam a házi futó és MTB versenyre (ingyen szállíthattam a biciklit vonattal, köszönhetően az autómentes napnak). Baresz komoly versenyt szervezett, a néha eleredő eső ellenére is rengeteg gyerkőc ismerkedett meg a versenyzéssel. Egyik gyerekfutamot én vezethettem fel, egy másikon meg fényképeztem. Délután pedig a 10 km-es versenyt koordináltuk Motován Mikivel és Vámosi Gergővel. Igazán technikás és nehéz volt a kijelölt útvonal. A hazaútra kaptam egy finom szendvicset Mesétől, életmentő volt, köszönöm (hazafelé már nem volt bringaszállító kocsi :-()! Alig értem haza, mentünk Fannival kicsit gyakorolni a holnapi versenyre, leugrottunk hát Kőszegre. Mivel más volt a pálya mint tavaly, először nehezen találtuk meg a nyomvonalat. Most is dolgoztak az ugratókon, így tőlük tudtuk meg merre is kellene menni. Teljes kört nem tudtunk abszolválni, mert néhány részen kapu állta utunkat. Hasznos volt a gyakorlás, jól mentek a technikásabb részek is. Vasárnap 10 órára értünk ki, de sajnos a bekészített kulacsok és gélek nélkül, azokat véletlenül otthon hagytuk. Apu mentett meg, hozott kulacsot, de vízzel, gél nélkül vészeltem át az egy órás versenyt. Mondjuk inni sok lehetőség nem volt. Tamás is eljött fényképezni, kamerázni, szurkolni. Egy kört felvettem még a rajt előtt, vicces visszanézni a kész videót. A 11 órás rajtnál a harmadik sorban voltam, egy kölcsönkért szerszámkészlettel a fékemen is optimalizáltam keveset, így nem fogott be a tárcsa. Nem történt semmi különös a rajtnál, egyben eljött mindenki, kb. 4. helyre jöttem fel az első kanyarig. Nem akartam ellőni a puskaport, így csak figyelgettem. Prájczer Peti ment elől, rajtolásnál és ugratókon nincs nála jobb. A második körre Peti már visszavett, a tavalyi győztes mögé álltam be 2. pozícióba. A harmadik körben egy meredek részen előztem meg őt, úgy éreztem tudok ennél gyorsabban is haladni. Egy esetleges esésnél, technikai hibánál pedig jól jön ha van egy kevés előnyöm. Néhány körig láttam még őt amikor hátranéztem, aztán egyre jobban távolodtam tőle. A verseny azonban nem vált unalmassá, a folyamatos körözések miatt bőven volt akció. Néha kis torlódásba keveredtem, nehezen engedtek el, de tudtam, hogy akik mögöttem jönnek ugyanígy szenvednek emiatt. Fannival is találkoztam párszor a verseny során, néhányszor sajnos a pálya szélén láttam, kétszer is defektet kapott, pedig köridők alapján ő volt a nők között a legesélyesebb a győzelemre. Végén már szuperlassan mentem a veszélyes helyeken, nehogy felütéses defekt, esetleg esés miatt bukjam el a győzelmet. Egy órás + egy körös versenyzés után ért véget a verseny. Sikerült szép előnnyel nyernem, nagyon boldog voltam. Rengeteg néző volt kíváncsi ránk, sokan gratuláltak is. A díjazás kitűnő volt, eddig ez a legnagyobb serleg amit életemben kaptam :-). Fanni végül harmadik lett, szomorú volt szegény a defektek miatt. Jól éreztem magam Kőszegen, köszönöm a szervezőknek, hogy ilyen remek versenyt szerveztek idén is! Robi