Menü
Bezár

XIII. Bükk Maraton

2013. augusztus 24, 10:24

A XIII. Bükk Maraton néhány dologban hasonlóan alakult a Szilváshoz. Most is csapatbusszal mentünk és ismét Pénzpatakon szálltunk meg, köszönhetően szponzorunknak a GySEV-Cargonak. Viszont most az esőt felváltotta a rekkenő hőség, ami azért mindenkinek jobban tetszett. Jó hangulatban telt az utazás, hamar elröpültek a kilométerek. Mivel szombat reggel indultunk, bőven maradt idő szétnézni és pihenni. Először a nevezéseket vettük át, ill. a csapatsátort állítottuk fel, majd ezután mentünk a szállásra. Csabi átnézte a problémás bringákat, én pedig kipróbáltam pár kör erejéig egy 29-es Focus Raven-t. Lehet furcsa, de még nem mentem soha 29-es géppel, pedig lassan mindenki ilyennel versenyez. Közben megjött KakLac és Boros András is, Kosányiék pedig egy eltévedés miatt késtek, de egyben megérkeztek ők is. Este egy jót aludtam, ilyen friss levegőn könnyű kikapcsolni. Vasárnap reggel páran bevállalták a 30 perces tekerést Felsőtárkányig, a többiekkel pedig a csapatbusszal gurultunk le a hegyi szerpentinen a versenyközpontig. Összekészítettem mindent a versenyre, kezdem megszokni a géleket is, hányinger nélkül tudok 4-5 zselét megenni egy versenyen. Egy kulacs a bringába, készítettem egy másikat is, amit majd az első kör után veszek fel. A két körben pedig majd utántöltök, ha kezdene fogyni a folyadék. Gyorsan elrepült az idő, beszólítás és már el is indultunk teljesíteni a mai penzumot. Az első emelkedőn ismét Csabival mentem, rám nagyon jó hatással van ő, segít fejben jobban odafigyelni, nem enged hülyeségeket csinálni. Velünk volt még egy román és egy Alpinbike-os kolléga. Ők ketten kicsit elléptek tőlünk, én pedig az emelkedőkön kezdtem el görcsölni. Kicsit lemaradtam HoCsáról, majd síkon újra felértem rá. Aztán a következő emelkedőn már bírtam vele, itt viszont jött a Szilvásról már ismert nagyon rossz minőségű lejtő, ahol elég sokat bénáztam, egy vízmosás az útról is ledobott, úgy kellett visszamásznom a helyes nyomra. Szerintem ez a rész már tényleg a járhatóság határát súrolta. Csabi itt megint meglépett egy kicsit, de ahol kezdett tisztábbá válni a pálya elkezdtem nyomni neki. A lejtő végén jobbra kellett fordulni egy meredek részre, itt próbáltam a lehető legtöbb lendületet megtartani, így elég tempósan érkeztem. Jó is lett volna így, ha nincs egy hatalmas vízmosás keresztül az úton, ahol olyat kapott a hátsó kerék, hogyha nem ilyen masszív darab tuti összerogyott volna. Még az Ördögoldal előtt utol is értem ismét Csabit, együtt tekertünk fel itt. A tetőn mindketten töltöttünk kulacsba, majd az aszfalton megnyomtuk kicsit, sokat lehet itt veszíteni, ha bealszik az ember. A lankás, hullámos részen az első kör végéig már nem történt sok váratlan, csak párszor sikerült majdnem elesni, felváltva hibáztam én, majd Csabi. A versenyközpontban nem sikerült túl jól a frissítésem, nem találtam meg elsőre a kulacsom, de kis idegeskedés után meglett és megint üldözhettem HoCsát. A második kör első lejtőjén az út pont egy mély vízmosásba vezetett, ~ 40-es tempóval érkeztem bele. Itt lényegében újjászülettem, a fejemben már láttam a gipszbe öntött testem a kórházi ágyban. Sokat nem tudtam csinálni, belekapaszkodtam a fékkarba és „ráültem” a hátsó kerékre. Valahogy sikerült megállnom és mehettem is tovább. Csabit megint utolértem a lejtő alján, ő is meglepődött egy kicsit a vízmosáson, ráadásként valami meg is csípte. A második kör nagy részén együtt mentünk, a meredek szakaszokon én felmentem, ő tolta, de utána mindig hamar beért. Fekszenek nekem az ilyen részek :-). A verseny vége felé kezdtem eléhezni, reggel kicsit fájt a hasam ezért nem tudtam eleget enni. Pedig már jórészt csak lejtő volt hátra. Körülbelül ugyanott, mint tavaly hagyott ott végleg HoCsa. Később egy Master versenyző előzött vissza, de kategóriámban meg tudtam tartani a pozicióm, pedig tényleg nem esett jól a vége. A dobogó most messze volt tőlem, de azért nem voltam csalódott, mert ami bennem volt azt kiadtam magamból. Gratulálok a dobogósoknak, ill. a versenyt teljesítőknek és köszönöm a csapatnak az utazást, Kosányiéknak pedig bringaszállítást! Robi